Røynebergsletta 5, 4033 Stavanger
+47 51 73 13 14

Ofte Stilte Spørsmål / FAQ

Her finner du alle de vanligste spørsmålene.
Hvis du trenger mer informasjon, er du velkommen til å kontakte oss.

Hvilken bil skal jeg få?

Normalt sett kan du velge en biltype og ikke en bestemt bilmodell. Vi viser deg et eksempel fra alle bilgrupper for å kunne gi deg en en klar ide om hva slags bil du bestiller.

Får jeg leiebilen utlevert med full tank?

Ja, alle våre biler utleveres alltid med full tank.
Husk at vis du glemmer å fylle tanken ved retur, vil du faktureres for drivstoff samt påfyllingsgebyr.

ELBIL: Ved leie av elbil må bilen returneres med minimum 80% strøm.
Ved retur av bil med strømkapasitet på under 80% vi du bli belastet kr 300,-

Hvordan betaler jeg?

Du kan betale online eller direkte ved henting av leiebilen. Vi godtar kredittkort og debetkort.
Kort som godtas: VISA, MasterCard, American Express og Diners.

Det er viktig at leietaker og betaler er samme person. Vi autoriserer leiebeløpet og depositum ved henting, og trekker betaling når leiebilen er levert tilbake.

Månedsleie: Ved månedsleie må det betales med kredittkort, debetkort godtas ikke. Kredittkortet belastes månedlig.

Autorent AS kan foreta kredittsjekk før utlevering.

Hva må jeg ha med når jeg henter leiebil?

Du må ha med førerkort og et gyldig betalingskort i ditt navn.
Vi godtar ikke at bilen hentes ut av noen andre enn leietaker.

Koster det noe ekstra å avbestille leiebilen?

Du har gratis avbestilling inntil 48 timer før leieforholdet starter. Ved avbestilling mindre en 48 timer før leieforholdet starter faktureres du 25% av totalbeløpet. Minimum kr 350,-

Hvorfor må jeg betale depositum?

Depositum brukes primært for å dekke kostnader for bompasseringer.
Vi bruker også depositum til å dekke utgifter som ikke fylt drivstoff på leiebil, parkeringsutgifter, og lignende som ikke inngår i prisen på leieavtalen.

Depositum varier fra 2.000 kr til 10.000 avhengig av biltype og leieperiode.

Når belaster dere meg for leieforholdet?

Andre virkedag etter innlevering av leiebil får vi oversikt over hvilke bompasseringer som er blitt foretatt med leiebilen du har hatt. Da legger vi til dette på din leieavtale og tar betaling for totalkostnaden for leiebilen din. Resterende beløp vi har reservert på kortet ditt blir frigjort.

Etter leieperioden er utløpt, kan du bli pålagt merkostnader for å dekke skader, kjørelengde, fylling av drivstoff, eller parkeringsbøter. Hvis du er uenig i noen av disse gebyrene, kan du be Autorent om å dokumentere kravet.

Jeg trenger leiebilen lengre. Hva gjør jeg?

Du kan alltids ringe oss for å forlenge avtalen. Husk at det er ikke garantert at leieavtalen din kan forlenges, da det kan være en annen person som har reservert leiebilen du har. Vær tidlig ute om du vet du skal ha bilen lengre.

Dersom du leverer inn bilen senere enn avtalt så blir du automatisk belastet for et nytt leiedøgn, dersom noe annet ikke er avtalt på forhånd.

Hvor langt kan jeg kjøre med leiebil fra Autorent?

På døgnleie og weekendleie har du 100 km daglig kjørelengde.

På 2 ukers leie og lengre, har du 1250 km kjørelengde.

Vi tillater kjøring i Skandinavia dersom det gis beskjed om dette ved utlevering/bestilling. Ta kontakt for andre reisemål.

Hva gjør jeg hvis det skjer en ulykke eller det er noe galt med leiebilen?

Ring alltid politiet først på 112 hvis det er personskader involvert.

For skade på leiebil og/eller annen eiendom må skademelding være utfylt.

Hvis bilen ikke er kjørbar eller det er noe galt med leiebilen kan du ringe oss for hjelp. Er det utenom åpningstid ringer du vår vakttelefon 91907922.

Autorent® Bilutleie